2+1 wegontwerp voor gebiedsontsluitingswegen

Auteur(s)
Hegeman, G. Bosch, N. & Bruijn, R. de
Jaar
Samenvatting

Ervaringen in Zweden, Duitsland en Ierland met een 2+1 inrichting op stroomwegen zijn overwegend positief. In Nederland is na een pilot met 2+1 inrichting op de N50 besloten voorlopig geen nieuwe 2+1 stroomwegen aan te leggen. Naar aanleiding hiervan is een discussie gevoerd voor de kansen van de 2+1 inrichting op gebiedsontsluitingswegen. De belangrijkste getrokken conclusies is dat de comfortwinst van de 2+1 inrichting in Nederland, met relatief korte afstanden tussen aansluitingen, ook bereikt kan worden met verlengde invoegstroken na kruispunten. Hier is het acceleratieverschil tussen overig verkeer en (lange zware) vrachtwagens en landbouwverkeer het grootst en daarmee is daar ook de behoefte aan inhalen het grootst. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

8 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20131856 p ST [electronic version only]
Uitgave

In: Nationaal verkeerskundecongres 2013, Brabanthallen, ’s-Hertogenbosch, 6 november 2013 : papers en presentaties, 6 p.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.