Aan de 'lopende band' smartphonegebruik in het verkeer bestrijden met De Campagnefabriek

een lesprogramma voor jongeren van 12 t/m 15 jaar. Bijdrage aan het Nationaal Verkeersveiligheidscongres NVVC 2016, een congres van ANWB, SWOV en Veilig Verkeer Nederland VVN, Den Bosch, 21 april 2016.
Auteur(s)
Ruijs, K.
Jaar
Samenvatting

Smartphonegebruik in het verkeer neemt de laatste jaren steeds toe. Niet alleen in de auto, maar ook op de fiets. Met name jongeren maken veel gebruik van de smartphone op de fiets. Sociale normen, nieuwsgierigheid en risicoperceptie blijken een belangrijke rol te spelen bij het smartphonegebruik in het verkeer van deze doelgroep. Als reactie hierop is het lesprogramma De Campagnefabriek ontwikkeld. Door jongeren zelf een campagne te laten bedenken om smartphonegebruik in het verkeer tegen te laten gaan, overtuigen ze zichzelf van de gevaren en vormen ze een negatieve attitude richting smartphonegebruik in het verkeer: een belangrijke stap richting gedragsverandering. (Author/publisher)

Publicatie

Bibliotheeknummer
20200103 ST [electronic version only]
Uitgave

[S.l., s.n.], 2016, [4] p., 3 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.