Aandacht voor Permanente Verkeerseducatie in Duurzaam Veilig fase II

een onderzoek naar de beleidsmatige, organisatorische en inhoudelijke doorvertaling van verkeerseducatie + Bijlagerapport. Afstudeerverslag Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer NHTV, Sector SLM, Breda.
Auteur(s)
Witman, C.E.
Jaar
Samenvatting

Dit onderzoek richt zich op het inzicht verkrijgen in de beleidmatige,organisatorische en inhoudelijke knelpunten van verkeerseducatie, vooral nu de tweede fase van het Duurzaam Veilig concept reeds is ingegaan. Deze fase staat onder andere in het teken van gedragsbeïnvloeding door verkeerseducatie, voorlichting en handhaving. Dit rapport kiest vier invalshoeken: 1. het beleidmatige kader, dat wil zeggen een inventarisatie en analyse van beleid omtrent verkeerseducatie als onderdeel van het verkeersveiligheidsbeleid op landelijk,provinciaal en gemeentelijk niveau, maar ook het gevoerde beleid in educatieve instellingen zoals basisscholen en voortgezet onderwijsinstellingen. 2. een inventarisatie en analyse van de organisaties en samenwerking tussen verschillende organisaties binnen het onderzoeksgebied 3. inzicht in de gedragsbeïnvloedingsmethoden per doelgroep. 4. beoordeling van de activiteitenprogramma’s aan de hand van een opgeteld toetsingskader. Dit rapport heeft mede een signaalfunctie om het belang van gedragsbeïnvloeding en permanente verkeerseducatie in Duurzaam Veilig fase II te onderstrepen ter bewerkstelliging van de doelstellingen in de Nota Mobiliteit, vooral op lange termijn. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

17 + 2 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20060853 ST [electronic version only]
Uitgave

Breda, Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer NHTV, 2005, 89 + 51 p.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.