Aantal en inrichting van metrovoertuigen : een commerciële keuze.

Auteur(s)
Mak, W.K.
Jaar
Samenvatting

In selecting new interior design for the underground railway trains layout of seating, high or low occupancy are criteria to consider. A high number of seats per vehicle has the purpose that the chance for no available seats is less, but the chance that a passenger can not enter because the vehicle is full already is bigger, and the speed will be lower because there are less doors, by which the metro has to made a longer stop. Only by selecting the interior design simultaneously with the number of vehicles available, the average number of passengers during peak hours, an optimum choice can be made.

Publicatie aanvragen

1 + 1 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 6040 (In: C 6025) /72 / IRRD 884108
Uitgave

In: Openbaar Vervoer Colloquium 1995 : commercialisering : bundeling van bijdragen van het colloquium gehouden te Utrecht op 16 juni 1995, p. 175-184

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.