The aerodynamic behaviour of car-caravan combinations.

Auteur(s)
Waters, D.M.
Jaar
Samenvatting

Wind tunnel test data on a 1-16th scale car-caravan combination show the influence of various caravan design features on the overall drag and lift of the combination. General conclusions from this were that: 1) rounding the forward edges; 2) sloping the forward face rearwards from the bottom; 3) reducing the gap, and 4) using guide vanes down the rear vertical edges, would contribute to reduced drag.

Publicatie aanvragen

4 + 5 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
A 8735 (In: A 8731) IRRD 59635
Uitgave

In: Road vehicle aerodynamics : Proceeding of the First Symposium on Road Vehicle Aerodynamics held at The City University, 6-7 November 1969, published by The City College, 1970, p. 4-1-4-18

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.