Allocation in transportation modelling with respect to limited time and money budgets : a new modelling technique.

Auteur(s)
Kraan, M.E.
Jaar
Samenvatting

The paper presents a new modelling technique of time allocation in transportation, which accounts for limited amounts of time and money, available for travel. The theory of flexible budgets, as introduced by Golob et al. (1981) and Downes and Emmerson (1985), is transformed into a mathematical formulation of transportation planning models. This utility maximisation approach is used, where the utility of undertaking an activity is dependent on the type, duration and location (in terms of travel distance) of that activity. (A)

Publicatie aanvragen

1 + 14 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 3449 (In: C 3398 [electronic version only]) /71 /72 / IRRD 871584
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS 1994 : implementatie van beleid : de moeizame weg van voornemens naar actie : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Rotterdam op 24 en 25 november 1994, Deel 3, p. 921-936, 18 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.