Application of conflict analysis in predicting collision rates on a crest vertical curve.

Auteur(s)
Voyer, R.
Jaar
Samenvatting

The study uses an Collision Modification Function (CMF) method proposed by Neuman and Glennon (TRB Report 923) to predict the collision rate associated with a 60 km/h vertical curve design as opposed to a 70 km/h vertical curve. A second, entirely different method, using Conflict Analysis, is developed and used to verify the results from the CMF method. For the covering abstract of the conference see ITRD number E211271.

Publicatie aanvragen

8 + 5 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 30812 (In: C 30793 CD-ROM) /71 /82 / ITRD E211232
Uitgave

In: Transportation : from vision to reality : proceedings of the 2002 annual conference and exhibition of the Transportation Association of Canada TAC, Winnipeg, September 15-18, 2002, 24 p.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.