The application of optimization techniques to problems of automotive crashworthiness.

Auteur(s)
Bennett, J.A. Lin, K.H. & Nelson, M.F.
Jaar
Samenvatting

A method for automating the selection of front-end structural stiffness for barrier impact standards is presented. An improved impact simulation model which calculates the steering column envelopment is introduced. To express the effect of passenger compartment deceleration on potential injury, a vehicle crash severity index is introduced.

Publicatie aanvragen

11 + 1 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 14324 (In: B 14314) /91/ IRRD 232669
Uitgave

In: Structural analysis of the vehicles design process : proceedings of the 2nd International Conference on Vehicle Structural Mechanics, Southfield, April 18-20, 1977, p. 203-210, fig., graph., 1 tab., 5 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.