Autoluwe binnensteden in Vlaanderen : problemen en perspectieven.

Auteur(s)
Broeckaert, M. & Pelckmans, J.
Jaar
Samenvatting

Nearly all cities in Flanders incorporated several years ago measures to reduce car traffic in the urban core zones. In this paper an overview is given of the tools for local traffic policy. The 30 km/h speed limit zones, as most recommended regime for urban core areas, are treated critically.Attention is payed to the competence and the interrelations of the different public authorities' levels. The tools and organisational structures that should be modified in order to realise more efficiently car traffic reduction in urban core areas are also described. It is recommended, for instance, to realize a modified public transport organisation structure in which local authorities can play an important role.

Publicatie aanvragen

9 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 7018 (In: C 6992 [electronic version only]) /72 /73 / IRRD 887607
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS 1996 : beheersbare mobiliteit : een utopie ? : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Rotterdam op 28 en 29 november 1996, deel 2, p. 437-453, 15 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.