Automobiliteit tussen vrijheid en gebondenheid.

Auteur(s)
Kropman, J.A. & Kockelkoren, M.G.J.
Jaar
Samenvatting

Traffic jams and environmental pollution demand a policy aimed at mitigating the increase in car use. To achieve this aim, measures are being considered to make car use less attractive, for instance increasing the costs, and (also) measures to improve the quality of public transport, for instance reducing the duration of trips. This paper describes a method to determine the transition potential (the situational analysis) and, within this potential, to assess the expected effect of measures under consideration (scenario's). This approach is illustrated with data fro a study among motorists using the route between Dordrecht and Rotterdam.

Publicatie aanvragen

5 + 5 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 29339 (In: B 29301 [electronic version only]) /71 /72 / IRRD 825740
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk 1989, Deel II: Overige bijdragen, p. 637-656, 7 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.