Automobilwerbung und Verkehrssicherheit.

Auteur(s)
Schmidt, L.
Jaar
Samenvatting

During the years 1972-1974 the influence of general speed limits and the energy crisis were arguments used in advertising by automobile manufacturers. The advertising tendency moved also in the direction of traffic safety, with arguments as vehicle characteristics, safety aspects and economy. This effect did not last long. In general the typical image of a certain model has a stronger influence on the concept of motor vehicle advertising than given external circumstances.

Publicatie aanvragen

9 + 4 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 21696 (In : B 21691 S) /83.2/91/
Uitgave

In: Arbeiten aus dem Verkehrspsychologischen Institut VI, Kleiner Fachbuchreiter, Band 19, 1982, p. 80-93, 1 graph., 6 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.