Bedingungen für das Geschwindigkeitsverhalten in Stadtstrassen.

Auteur(s)
Herberg, K.W.
Jaar
Samenvatting

In the first section of this study the speed of 200 cars in 21 Cologne city streets was measured and the characteristics and situation related circumstances were recorded. The evaluation of the data was carried out using a path-analysis. It can be seen that the visible and usable width of the road have the greatest influence on speeds. A similarly clear factor is attributed to stationary traffic. Narrow traffic lanes resulting from reduced widths and parked vehicles have a speed-reducing effect.

Publicatie aanvragen

2 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 19195 /83/85/ IRRD 308567
Uitgave

Köln, Verlag TÜV Rheinland GmbH., 1978, 248 p., fig., graph., tab., ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.