Calculation of deceleration waveforms using optimal control theory.

Auteur(s)
Kaufman, H. & Larson, D.B.
Jaar
Samenvatting

The "crash worthiness" of an automobile in a frontal collision is dependent upon the structural design of the front area. For such a collision with a fixed barrier, different designs will yield different deceleration curves. It is the purpose of this paper to apply optimal control theory to the selection of those deceleration curves that minimize various functions of the resulting belt force in a simplified vehicle-passenger model.

Publicatie aanvragen

9 + 5 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 3105 fo /85.1/91.1/ IRRD 51801
Uitgave

In: Proceedings of the 1st International Conference on Vehicle Mechanics, Detroit, July 16-18, 1968, p. 561-587, 10 graph., 3 tab., 9 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.