CAST (Campaigns and Awareness Raising Strategies in Traffic Safety) : 8 aanbevelingen om de slaagkansen van verkeersveiligheidscampagnes te vergroten.

Auteur(s)
Dobbeleer, W. de
Jaar
Samenvatting

Over heel Europa worden jaarlijks tientallen verkeersveiligheidcampagnes ontwikkeld. Ondanks de vaak zware investeringen weten campagnemakers achteraf doorgaans niet of hun inspanningen werkelijk tot een succes hebben geleid. De resultaten van CAST, een grootschalig Europees onderzoeksproject onder coördinatie van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV), brengen daar verandering in. Zo leidde het CAST-project onder meer tot een handboek met duidelijke richtlijnen om campagnes te ontwerpen, uit te voeren en te evalueren, en een krachtig instrument om de effectiviteit van campagnes te meten. Verder werd een aantal contradicties tussen de theorie en de praktijk van verkeersveiligheidcampagnes geanalyseerd en besproken, en werden de succesfactoren geïdentificeerd die de slaagkansen van campagnes verhogen. (Author/publisher)

Publicatie

Bibliotheeknummer
20100971 i ST [electronic version only]
Uitgave

In: Verkeersslachtoffers: minder is mogelijk! Hoe pakt u dat aan? : Nationaal Verkeersveiligheidscongres NVVC 2010, een congres van ANWB en SWOV, WTC, Rotterdam, 22 april 2010, 4 p.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.