Changing modal split by a behavioural science approach.

Auteur(s)
Schmidt, T. Midden, C.J.H.
Jaar
Samenvatting

The potential of the behavioural sciences for influencing modal split in favour of bike and public transport is discussed Central focus is on the "software" (the human side) of the transport system, far more than on the "hardware". A behavioural science approach has been successfully applied to reduce energy consumption. Elaborating on this experience, several techniques for influencing transport behaviour are shown.

Publicatie aanvragen

12 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 27113 (In: B 27101 [electronic version only]) /72 / IRRD 816319
Uitgave

In: Proceedings Velo City 1987 : international congress "Planning for the urban cyclist", Groningen, 22-26 September 1987, C.R.O.W Record 2, p. 69-78, 23 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.