Choc limité non préjudiciable à la sécurité des usagers de petit véhicule de transports en commun.

Auteur(s)
Kaiser, R. Claude, J. & Pierre, J. et al.
Jaar
Samenvatting

The aim of this study is to assess the maximum acceptable collusion above which we have to consider that mass transportation passengers travelling seated without seat belts facing or turning their backs to the shock, might be injured. In the case of a frontward shock the risk can be considered negligible under a speed of 10 km/h.

Publicatie aanvragen

3 + 4 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 12408 /84
Uitgave

Arcueil, Institut de Recherche des Transports IRT / Laboratoire des chocs et de Biomécanique de l'Organisme National de Sécurité Routière ONSER, 1977, 76 p., fig., graph., tab., ref. ; Rapport de Recherche IRT No.19.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.