City cars : a new challenge for occupant safety systems.

Auteur(s)
Hoffmann, R. & Renner, A.
Jaar
Samenvatting

This study uses simulation methods to find an optimised restraint system by studying the equivalent of 2000 sled tests. It is shown, that with the proper combination of off-the-shelf restraint system components, an occupant safety system for a city car with an extremely short crash zone is feasible. (A)

Publicatie aanvragen

4 + 12 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 9260 (In: C 9195 [electronic version only]) /91 / IRRD 894913
Uitgave

In: Proceedings of the Fourteenth International Technical Conference on Enhanced Safety of Vehicles ESV, Munich, Germany, May 23-26, 1994, Volume 1, Paper 94-s4-o-22, p. 684-688, 5 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.