Current research in rollover and occupant retention.

Auteur(s)
Summers, S. Rains, G.C. & Willke, D.T.
Jaar
Samenvatting

This paper provides an overview of NHTSA's rollover crashworthiness research program. This program emphasizes reducing ejections through door openings and side windows. Opportunities to reduce occupant to vehicle interior contacts are investigated through improved restraints, reduced roof crush, and improved upper interior head protection. (Federal Motor Vehicle Safety Standard Number 201 upgrade, FMVSS 201). (A)

Publicatie aanvragen

2 + 12 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 11511 (In: C 11439 [electronic version only]) /91 / IRRD 896600
Uitgave

In: Proceedings of the Fifteenth International Technical Conference on Enhanced Safety of Vehicles ESV, Melbourne, Australia, 13-16 May 1996, Volume 1, p. 760-765, 9 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.