De beter benutten tekstgids : invloed op mobiliteitsgedrag door effectieve teksten.

Auteur(s)
Swankhuisen, C. & Jong, T. de
Jaar
Samenvatting

Er kunnen allerlei redenen zijn waarom organisaties het reisgedrag van hun medewerkers, bezoekers of leveranciers willen beïnvloeden. voor sommige bedrijven speelt het milieu een belangrijke rol: minder autokilometers is gunstig voor de cO2-voetafdruk. voor andere is het noodzakelijk omdat het aantal parkeerplaatsen beperkt is. maar het kan ook dat fiets en Ov beter passen bij het imago van een bedrijf. De u15 is een netwerk van werkgevers die elkaar helpen met het bereiken van deze doelen. hiermee draagt de u15 ook bij aan het doel van beter benutten: minder auto’s in de spits. Teksten zijn een belangrijk middel om mensen te bewegen anders te reizen. Maar wat maakt een tekst effectief? Hoe u de boodschap formuleert en verpakt speelt een belangrijke rol. Is het beter om direct te zijn en mensen op te roepen om op een e-bike te stappen? Of werkt het beter om in woord en beeld te laten zien hoeveel mensen nu al op een e-bike van huis naar werk fietsen? en welke mogelijkheden biedt een tekst om het gevoel van urgentie te verhogen? dit e-book helpt u bij het bepalen van de beste tekststrategie. Dit e-book geeft praktische tips en recente (gedrags)wetenschappelijke inzichten over hoe u mobiliteitsgedrag met teksten kunt beïnvloeden. Het accent ligt op geschreven teksten — van websites tot twitterberichten en van posters tot brochures en van memo’s tot persoonlijke brieven. Maar laat dat u niet weerhouden om de adviezen ook toe te passen in presentaties en video’s — ook daarvan vindt u voorbeelden ter inspiratie in dit e-book. (Author/publisher)

Publicatie

Bibliotheeknummer
20141161 ST [electronic version only]
Uitgave

Amersfoort, Stichting U15 / 's-Gravenhage, Tabula Rasa, 2014, 54 p., 91 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.