De hele ketenreis als Zwitserse marketing : van-deur-tot-deur met trein als spil.

Auteur(s)
Sloot, M.
Jaar
Samenvatting

Reizen met het openbaar vervoer betekent vaak voor- en natransport. Niet iedere reiziger woont of werkt bij een halte of station. Ov-reizigers zijn dus vaak ketenreizigers, ze gebruiken meerdere vervoerwijzen. Dat is een concurrentienadeel ten opzichte van de auto en fiets. Dit besef is niet nieuw. Wel nieuw is de keten als hét uitgangspunt van de marketingstrategie. De Zwitserse spoorwegen (SBB) promoten hun treindienst door zich op de complete reis van-deur-tot-deur te richten. Dat levert meer treinreizigers op. Onderzoek heeft aangetoond dat het aanbieden van ketenreizen - inclusief de auto - de automobiliteit terugdringt en de bereikbaarheid van stedelijke centra verbetert. (Author/publisher)

Publicatie

Bibliotheeknummer
20091583 ST [electronic version only]
Uitgave

Rotterdam, Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV), 2009, 2 p.; KpVV Bericht, informatiebulletin over actuele verkeers- en vervoerontwikkelingen ; Nummer 85

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.