De invloed van affiches en "personal mailing" op het snelheidsgedrag van automobilisten.

Auteur(s)
Rooijers, T.
Jaar
Samenvatting

Results of a small-scale field experiment on the influence of speed choice of car drivers in blind curves are presented. Drivers were informed at two locations by roadside posters and at two other locations they received personal mailing letters. Both the posters and the letters resulted in a significant speed reduction. However, the opinions and attitudes of drivers remained unchanged.

Publicatie aanvragen

4 + 8 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 27776 [electronic version only] /82.2 /83.1 / IRRD 818177
Uitgave

Haren, Rijksuniversiteit Groningen RUG, Verkeerskundig Studiecentrum VSC, 1987, 47 p., 8 ref.; VK 87-27 - ISBN 90-6807-091-6

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.