De invloed van een goed aansluitend lokaal openbaar vervoer op de auto. Openbaar vervoerkeuze bij interstedelijke woonwerkrelaties.

Auteur(s)
Hoeven, P.C.M. van der & Blom, J.A.
Jaar
Samenvatting

Choice travellers choose for their regional journey to work predominantly the train (70 to 80%) if the work location is situated on a short walking distance from the arrival station (and if the train is a realistic alternative of course). This result form previous research makes the question interesting whether a good connecting local public transport on the work side could considerably extend the area of train preference. As research-situation Rotterdam-Central railway station and the connecting metro is chosen.

Publicatie aanvragen

17 + 1 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 22328 (In: B 22301 [electronic version only]) /71/72/ IRRD 270691
Uitgave

In: Openbaar vervoer, kompakte stad en mobiliteit : Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk (CVS) 1982 : verslag van een bijeenkomst gehouden te Den Haag op 11 en 12 november 1982, p. 619-640, 1 fig., 5 graph., 5 tab., 3 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.