De invloed van gericht verkeerstoezicht, signaal-drempels en `feedback'-bebording op de rijsnelheid van automobilisten binnen de bebouwde kom van Amsterdam. In opdracht van het Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Dienst Verkeerskunde DVK.

Auteur(s)
Rooijers, A.J.
Jaar
Samenvatting

In order to gain a more clear understanding of the effectiveness of diverse measurements to control the driving speed of car drivers on road with an important flow-function within a built-up area, two experiments have been performed in the city of Amsterdam. In both experiments, the measurements consisted of rumble strips across the road and police enforcement. In the second experiment, there was also made use of collective feedback of speed-information to the road user.

Publicatie aanvragen

2 + 17 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 485 [electronic version only] /73 /83 / IRRD 850640
Uitgave

Haren, Rijksuniversiteit Groningen RUG, Verkeerskundig Studiecentrum VSC, 1991, 53 + 20 p., 7 ref.; VK 91-01 - ISBN 90-6807-199-8

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.