De maximale-snelheidsbegrenzer in vrachtwagens en autocars : hoe improvisatie leidt tot een negatieve instelling en fraude.

Auteur(s)
Mol, J. de & Hoorebeeck, B. van
Jaar
Samenvatting

Dit is het eerste deel in een reeks over een onderzoek naar ‘het draagvlak voor voertuigtechnische snelheidsbeheersing in een intrinsiek veilige verkeersomgeving’. In dit artikel staan de resultaten centraal van een enquête bij autocar- en vrachtwagenchauffeurs en vervoerbedrijven over de bestaande maximale-snelhelheidsbegrenzer. De onderzoekers kwamen uit bij wat ze noemen “hallucinante vaststellingen”, vooral wat betreft transport van gevaarlijke stoffen. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

2 + 9 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20052024 ST [electronic version only]
Uitgave

Verkeersspecialist, Vol. 8 (2000), No. 69 (juni), p. 3-9

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.