De praktijk van het verkeersonderwijs in de provincie Groningen : het basisonderwijs. In opdracht van Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Groningen ROG.

Auteur(s)
Schagen, I.N.L.G. van & Menting, L.J.
Jaar
Samenvatting

The current traffic education on primary schools is reported. In the lower classes traffic education is less structural and systematic than in higher classes. No specific material for lessons is used and the parents are hardly involved. In the higher classes attention is given to traffic education for about one hour per week. Emphasis is given to traffic theory and traffic signs. Support should be given to skills, in particular for the cyclists, and to the possibilities for experiencing these skills in real or in simulated traffic.

Publicatie aanvragen

2 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 7524 [electronic version only] /73 /83 / IRRD 890078
Uitgave

Haren, Rijksuniversiteit Groningen RUG, Verkeerskundig Studiecentrum VSC, 1994, 25 + 6 p.; VK 94-04 - ISBN 90-6807-282-X

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.