De relatie tussen Dode hoek Detectie- en Signalerings Systemen (DDSS) en manoeuvreerschade. In opdracht van Connekt.

Auteur(s)
Hogema, J.H.
Jaar
Samenvatting

Het project “Dode Hoek Detectie en Signalerings Systemen” (afgekort DDSS) is in november 2009 gestart en heeft als doel meer kennis te vergaren over de rol die actieve detectie- en signaleringssystemen kunnen vervullen in het terugdringen van „dode hoek? slachtoffers. Het doel van dit onderzoek is het vergaren van kennis. Kennis over zowel de gedragscomponent van de chauffeur en de kwetsbare verkeersdeelnemers in deze situatie, als van innovatieve detectie en signaleringssystemen als van de interactie tussen systemen, chauffeur en de omgeving. Connekt is de hoofdverantwoordelijke om dit onderzoek uit te voeren, met hulp van experts. Uit gesprekken met de branches en de gebruikers van de systemen komt naar voren dat een veiligheidsmaatregel als een detectie- en signaleringssysteem een veel groter draagvlak zou kunnen krijgen als het systeem tegelijkertijd manoeuvreerschade zou kunnen voorkomen. Het betreft dan zowel schade aan de auto zelf als aan de infrastructuur en „straatmeubilair? (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

3 + 2 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20122366 ST [electronic version only]
Uitgave

Rijswijk, NEA / 's-Gravenhage, Buck Consultants International, 2010, 20 p.; Versie 2.0 definitief

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.