De vergeten invloed in ontwerprichtlijnen van 'URBAN SPRAWL' op de bereikbaarheid, leefbaarheid en veiligheid.

Auteur(s)
Westland, D.
Jaar
Samenvatting

Hogere PENDEL-trajectsnelheden (zoals ‘deur-tot-deur woon-werksnelheden’) leiden op den duur tot grotere afstanden, wat naast meer ruimtegebruik (‘Urban Sprawl’) ook leidt tot EXTRA filevorming en EXTRA onveiligheid. Door zo veel als mogelijk gescheiden stelsels voor PENDEL- en NIET PENDEL-verkeer aan te leggen kan de ‘Urban Sprawl’ beheerst worden door in ontwerprichtlijnen te besluiten tot o.a. lagere trajectsnelheden voor regionaal verkeer dan voor nationaal verkeer. Hiervoor worden per schaalniveau uitgaande van de BREVERwetmatigheid aanbevelingen gedaan. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

16 + 2 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20060784 ccc ST (In: ST 20060784 CD-ROM)
Uitgave

In: Verkeerskundige werkdagen 2003, Ede, juni 2003, 7 p., 17 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.