Definitief stappenplan voor de realisering van een autoluwe binnenstad : Stappen 1 en 2: Bestedingsvoorstel 1993. Bijage 1 bij brief Directeur Verkeer, Beheer en Milieu d.d. 16 november 1992.

Auteur(s)
Gemeente Amsterdam, Werkgroep Autoluwe Binnenstad / Verkeerscommissie
Jaar
Samenvatting

De 45 door de Verkeerscommissie geselecteerde projecten kosten meer dan er . in 1993 aan budget beschikbaar komt voor Stap 1/2-maatregelen. Deze projecten zijn aan een 5e en laatste selectie onderworpen met als randvoorwaarde: een budget van 2 miljoen gulden. Deze selectie is gebeurd aan de hand van een combinatie van criteria: een evenwichtig pakket (qua doen/proef/- studie, verkeersdeelnemers etc.), realiteitsgehalte, rendement (investering versus effect}, "B-gehalte", vernieuwend en samenhang. Indien mogelijk zijn een aantal projecten in kosten teruggebracht (b.v. een proef van 5 maanden kost minder dan een proef van 6 maanden). Sommige van de overgebleven projecten zijn geclusterd. Het eindresultaat is bijlage 1: 31 (deels geclusterde) projecten voor een totaalbedrag van f 2 miljoen. De bijlagen 2 t/m 4 bevatten overzichten van de 45 door de Verkeerscommissie geselecteerde projecten die wel, niet of deels zijn gehonoreerd. Daarbij is een onderverdeling gemaakt in: proefprojecten, studieprojecten en projecten die op korte termijn uitvoerbare zijn. Per project is aangegeven: de geraamde kosten (kolom A), het deel dat naar de mening ten laste kan worden gebracht van het budget 1993 (kolom B) en tenslotte in kolom C alle stap 1/2-projecten c.q. projectdelen die "onder de zaaglijn" zijn geplaatst. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

9 + 7 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
922771 d ST [electronic version only]
Uitgave

Amsterdam, Gemeente Amsterdam, Werkgroep Autoluwe Binnenstad / Verkeerscommissie, 1992, 9 p.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.