Der Einfluss des Pkw-Besitzes auf Fahrtenhäufigkeit und Wahl des Verkehrsmittels.

Auteur(s)
Wermuth, M.
Jaar
Samenvatting

Part I of the study deals with the effects of individual socio-demographic factors on workday mobility as the fundamental determinant of the frequency of locomotion and trips of a person. Part II deals with the effects of individual and traffic system factors on the user's choice between public and individual transport. In order to describe the decisions of choice riders, a two dimensional model of behaviour, based on the theory of probability, is developed.

Publicatie aanvragen

3 + 3 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 19183 S /72/
Uitgave

Bonn- Bad Godesberg, Bundesminister für Verkehr, 1978, 100 p., fig., graph., tab., ref.; Strassenbau und Strassenverkehrstechnik ; Heft 265.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.