Deregulering van de bussector in het Verenigd Koninkrijk : lessen voor Nederland.

Auteur(s)
Gwilliam, K.M.
Jaar
Samenvatting

In the context of an attempt to reconcile the desire to extend the role of public transport in the Netherlands with the desire to maintain efficiency of operation and limit subsidy costs attention is increasingly turning to consideration of regulatory reform. The most radical reform in recent years is that introduced in Britain with the deregulation and privatisation of the bus industry. A brief characterisation of the current Dutch arrangements and those prevailing in Britain before 1980 shows considerable similarities. The objective of this article is to review British experience and to assess the relevance of that experience for the Dutch situation.

Publicatie aanvragen

9 + 5 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 542 [electronic version only] /10 /72.2 / IRRD 851864
Uitgave

Tijdschrift voor Vervoerswetenschap, Vol. 28 (1992), No. 3, p. 319-335, 12 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.