Development of an advanced passive restraint system for subcompact car drivers.

Auteur(s)
Fitzpatrick, M.
Jaar
Samenvatting

This report summarizes the analyses, design, and testing that were conducted to develop an air bag restraint system for the subcompact car capable of protecting the driver in frontal and frontal oblique crashed up to 50 mph. The result of this work has been the development of a small, rapidly inflating dual air bag (inner and outer bags) mounted to a stroke efficient energy absorbing steering column. The lower body energy is absorbed by a crushable knee restraint fabricated of Styrofoam.

Publicatie aanvragen

2 + 3 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 8180 /91.2/
Uitgave

Goletha, Minicars Inc., 1975, 225 p., fig., graph., tab.; NTIS PB-241640 / DOT HS 801 528

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.