Development of a component level head impact test device.

Auteur(s)
Saul, R.A. Farson, M & Guenther.D.A.
Jaar
Samenvatting

This paper describes the development of a free-motion headform which was designed to permit the simulation of head impacts common in the automotive crash environment. A Hybrid III headform was modified allowing it to be propelled in free flight at up to 64.4 km/h velocities. The headform was also instrumented with a nine-accelerometer array to permit the calculation of rotational accelerations.

Publicatie aanvragen

17 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 25493 (In: B 25479 S) /84 / IRRD 803203
Uitgave

In: Proceedings of the 30th Stapp Car Crash Conference, San Diego, California, October 27-29, 1986, SAE Paper No. 861889, p. 219-236, 15 fig., 7 graph., 11 tab., 10 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.