Development of maximum allowable hitch load boundaries for trailing towing.

Auteur(s)
KLein, R.H. & Szostak, H.T.
Jaar
Samenvatting

This paper presents an analytically based approach to specifying a maximum allowable hitch load for passenger cars pulling trailers. The change in tow car steady-stae directional stability, i.e. understeer, is the basis for the specification. Based on the results a tow car stability criterion derived from maximum hitch load considerations appears a valid format for the trailer user and/or manufacturer.

Publicatie aanvragen

9 + 6 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 16543 (In: B 16536) / 91 /
Uitgave

In: Recreational vehicle dynamics : paper presented at the SAE Congress and Exposition, Detroit, 25-19 February 1980, p. 53-62, 2 fig., 9 graph., 3 tab., 15 ref. SAE paper No. 800157.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.