Driver braking performance as a function of pedal-force and pedal-displacement levels = Le comportement de freinage du conducteur comme fonction de niveaux de l' effort et de retardation de pédale = Fahrer-Fahrzeug Bremsverhalten in Abhängigkeit von ...

Auteur(s)
Segel, L. & R. Mortimer.
Jaar
Samenvatting

Driver-vehicle tests were performed in which the deceleration-pedal- force ratio, pedal displacement level, speed, surface-tire friction, and driver characteristics were systematically varied in order to determine the influence of these variables upon minimum stopping distance and other performance variables.

Publicatie aanvragen

8 + 3 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
A 7356 (In: A 7342) IRRD 58775
Uitgave

In: 1970 International Automobile Safety Conference Compendium, held May 13-15, 1970 in Detroit and June, 8-11, 1970 in Brussels, p. 159-178; SAE paper 700364

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.