Dubbdäcks effekt på fordons restider. (Effect of studded tyres on journey times of vehicles.)

Auteur(s)
Carlsson, G. & Öberg, G.
Jaar
Samenvatting

The object of the study was to assess the magnitude of any differences in journey times on rural roads between vehicles with studded or unstudded tyres under different road conditions. The calculations discussed here also show that the braking-to-stop distances on icy road surfaces are longer than when bare ground conditions prevail. This means that the drivers do not cut down their speeds sufficiently when the roads are slippery.

Publicatie aanvragen

1 + 2 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 10496 S /91/
Uitgave

Stockholm, Statens Väg- och Trafikinstitut VTI, 1976, 28 p. + app., fig., graph., tab., 12 ref.; Rapport No. 70.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.