ECONOMICS OF PARK-AND-SHOP DISCOUNTS. A CASE OF BUNDLED PRICING STRATEGY

Auteur(s)
Lan, L.W. & Kanafani, A.
Jaar
Samenvatting

The economic implications of two "park-and-shop" discount programmes are analysed. These are a no-bundling strategy (no parking discount to shoppers) and a mixed-bundling strategy (parking discount to shoppers). Supplier surplus and total social surplus models are formulated through a two-item example and their corresponding optimal discounts are determined. The implications for seller profit and total social surplus are presented. (Author/publisher).

Publicatie aanvragen

4 + 10 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
I 863742 [electronic version only] /71 / IRRD 863742
Uitgave

Journal of Transport Economics and Policy. 1993 /09. 27(3) Pp291-303 (13 Refs.)

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.