Een baten-assessment van hoogwaardige stedelijke railinfrastructuur.

Auteur(s)
Bruinsma, F.R. Nijkamp, P. & Pepping, G.C.
Jaar
Samenvatting

A crucial question with investments in large scale public transport is whether the expected benefits are high enough and spread over a sufficient number of users to cover necessary costs and to get public support. In order to obtain insight into the benefits and drawbacks of such a system it is necessary to map all socio-economic aspects which play a role. This paper provides a framework for the evaluation of the public benefits of a highgrade urban rail system. A conceptual model is presented in which the full range of possible effects, the relevant actors and the different dimensions (time and space) related to these effects are distinguished. (A)

Publicatie aanvragen

1 + 12 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 4077 (In: C 4075 [electronic version only]) /10 /72 / IRRD 876639
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS 1995 : decentralisatie van beleid : implicaties voor kennis en onderzoek : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Rotterdam op 23 en 24 november 1995, Deel 1, p. 21-39, 7 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.