Een gedragsmodel voor keuze tussen fiets en auto.

Auteur(s)
Knippenberg- den Brinker, C.W.F. van
Jaar
Samenvatting

In this study it is found that mode choice can be predicted reasonably well from subjective variables. The multiple correlation between attitude, subjective norm and travel behaviour is .72. The contribution of the attitudinal component to the predition is high (w= .70), that of subjective norm is very low (w= .04). Car drivers and bicycle riders differ in some specific beliefs.

Publicatie aanvragen

2 + 5 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 20248 (In: B 20229 [electronic version only]) /72/ IRRD 262326
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk 1981 : nieuwe tendensen in de vervoersplanologie : verslag van een bijeenkomst gehouden te Den Haag op 5 en 6 november 1981, p. 385-398, 2 fig., 3 tab., 5 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.