Effect of increased patrol on accidents, diversion and speed.

Auteur(s)
Shumate, R.P.
Jaar
Samenvatting

Rapport behandelt de invloed van toegenomen politie controle op ongevallen verdeling en snelheid. De optimale resultaten werden bereikt bij één patrouille wagen of eenheid per 26 mijl ( +/- 40 km). Het tweede jaar was de daling vah het aantal ongevallen nog sprekender, zodat een zekere cumulatieve werking van het systeem uitgaat. Ongevallen met miner ernstige afloop veranderde niet in dezelfde mate als ernstige ongevallen. Verhoogd patrouilleren had weinig invloed op de reis gewoontes van de weggebruikers zelfs als er een alternatieve route was. Op personenwagen snelheidsovertredingen had verhoogde surveillance wel invloed, op vrachtwagensnelheidsovertredingen niet. De Gemiddelde snelheid veranderde niet veel onder invloed van controlerende eenheden, wel waren er tendenzen dat de spreiding kleiner werd.

Publicatie aanvragen

4 + 10 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
17
Uitgave

Evanston, IL, Northwestern University, Traffic Institute, 1958, XI + 44 p.; Reseach project H13

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.