The effect of longitudinal force and vertical load distribution on tire slip properties.

Auteur(s)
Guo, K.H. & Sui, J.
Jaar
Samenvatting

This is an account of longitudinal force effect on tire cornering stiffness. Some corresponding relations among longitudinal force, contact pressure distribution and effective cornering stiffness based on the Unified Tire Model are presented. Suggestions for building semi-empirical models are discussed. Some calculation results based on this theory are validated against experimental data. (A)

Publicatie aanvragen

2 + 10 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 4967 (In: C 4958) /90 /91 / IRRD 874983
Uitgave

In: Automobile in harmony with human society : proceedings of the XXVth Fédération Internationale des Sociétés d'Ingenieurs des Techniques de l'Automobile FISITA congress, Beijing, October 17-21, 1994, Volume 2: Vehicle dynamics, Technical Paper No. 945087, p. 197-203, 7 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.