The effect of network aggregration on shortest-route prediction in urban road networks: some empirical results.

Auteur(s)
Jansen, G.R.M.
Jaar
Samenvatting

This paper reports on an investigation into the effects of the level of spatial deatail (i.e. zone size and network detail) on travel predictions. It focusses on the effects upon predicted shortest routes for car traffic in urban road networks. An experiment was caried out in which at three levels of detail shortest routes were predicted between a number of origin-destination pairs. Shortest routes predicted at three levels of detail between 232 origin-destination pairs were compared.

Publicatie aanvragen

4 + 6 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 22320 (In: B 22301 [electronic version only]) /71/ IRRD 270683
Uitgave

In: Openbaar vervoer, kompakte stad en mobiliteit : Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk (CVS) 1982 : verslag van een bijeenkomst gehouden te Den Haag op 11 en 12 november 1982, p. 435-456, 3 fig., 1 graph., 6 tab., 6 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.