Effecten van belonen in Spitsmijden 2 : hoe verleid je automobilisten ?

Auteur(s)
Samenwerkingsverband Spitsmijden
Jaar
Samenvatting

Het rapport ‘Effecten van belonen in Spitsmijden 2’ is een uitgave van het samenwerkingsverband Spitsmijden. Dit rapport geeft een overzicht van de opzet, organisatie en belangrijkste resultaten van de vervolgproef Spitsmijden. De samenstellers kijken daarbij hoe deelnemers hun reisgedrag aanpassen, zowel in tijd en ruimte als met betrekking tot vervoerswijzen. Belangrijke vraag daarbij is of de gedragsaanpassingen aanhouden tijdens de volledige duur van de proef. In hoofdstuk 2 wordt de opzet en organisatie van de proef beschreven. Daarbij wordt ook ingegaan op de belangrijkste persoonskenmerken van de deelnemers versus de niet-deelnemers. In hoofdstuk 3 wordt de impact van de beloning op het mobiliteitsgedrag van de deelnemers beschreven. Hoofdstuk 4 biedt een bondige beschrijving van een selectie van externe welvaartseffecten. In hoofdstuk 5 wordt een samenvatting gegeven van de proefopzet en de belangrijkste resultaten van de proef Spitsmijden in het openbaar vervoer. In hoofdstuk 6 wordt de onderzoeksmethode naar het effect van belonen op verplaatsingsgedrag beschreven, de context waarbinnen dit gebeurt en de randvoorwaarden. In hoofdstuk 7, ten slotte, wordt een overzicht gegeven van de belangrijkste conclusies en aanbevelingen voor vervolgonderzoek. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

1 + 12 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20110134 ST [electronic version only]
Uitgave

Leidschendam, Samenwerkingsverband Spitsmijden, 2009, 42 p.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.