Effecten van snelheidsbeperkende maatregelen op 80 km-wegen in Drenthe op de dwarspositie van voertuigen. In opdracht van het Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Directie Drenthe.

Auteur(s)
Horst, A.R.A. van der & Bakker, P.J.
Jaar
Samenvatting

At four test sites in Drenthe, one of the provices of the Netherlands, a basic package of speed-reducing measures for 80 km/h roads has been implemented consisting of a 2.25 m narrow traffic lane of 'smooth' asphalt, a 0.60 m 'discomfort' edge strip (4 m long blocks of chippings with a spacing of 4 m), and a 0.30 m central chipping strip marking. The emphasis of the current study was on quantifying effects of these measures on the lateral placement of vehicles. The driver behaviour at one experimental location was compared with that at a conventional 80 km/h road (lane width 2.75 m, and standard road delineation of 0.10 m centre and edge lines) by means of a quantitative analysis of video recordings.

Publicatie aanvragen

4 + 8 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 20245 [electronic version only] /73 /83 /
Uitgave

Soesterberg, Instituut voor Zintuigfysiologie IZF TNO TM, 1994, 25 p., 12 ref.; IZF 1994 C-25

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.