Effecten VCP Groningen op het verkeer.

Auteur(s)
Hurenkamp, H.G. & Lee, J.J. van der
Jaar
Samenvatting

A great number of sub-surveys has been carried out after the effects on traffic of the Groningen Traffic Management Scheme. Taking everything at a glance one can state that the main objective of the TMS, viz. a restraint of motor car traffic in the inner city, has been accomplished to a great extent (-47% for passenger cars), whereas car accessibility of the city centre has only been slightly affected. Motor car trips with origin or destination within the inner city decreased by only a small percentage.

Publicatie aanvragen

7 + 4 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 18108 T [electronic version only] /72 / IRRD 253217
Uitgave

Verkeerskunde, Vol. 32 (1981), No. 1 (januari), p. 29-33, 7 fig., 7 tab., 10 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.