Effekter av sandning. Trafik- och friktionsstudier. (Effect of sanding traffic and friction studies.)

Auteur(s)
Oberg, G.
Jaar
Samenvatting

Traffic and friction studies were carried out in order to examine the friction increase resulting from sanding, the durability of this friction increase, and the speed adaptation made by road users. Road sanding has resulted in, on the average, the increase of the coefficient of friction by 0.09; the increase of speed by 2.4 km and the decrease of the stopping distance by 8 m.

Publicatie aanvragen

16 + 1 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 15236 S / 62 / 72 /
Uitgave

Linköping, Statens Väg- och Trafikinstitut VTI, 1978, XIV + 53 p. + app., graph., tab., ref. VTI Rapport No. 164

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.