Eine erreignisorientierte Simulation von Aktivitätenketten zur Parkstandswahl.

Auteur(s)
Axhausen, K.W.
Jaar
Samenvatting

The description of parking raises a number of basic questions for the existing transportation planning methodology. The modelling of the spatial and temporal imbalances, which result in oversaturated conditions for parking, require, that an appropriate model fulfills the two following requirements: (1) the description of the decisions taken by the travellers respecting the internal logic of the decision sequence; and (2) description of the interactions between the travellers on the road including the competition for parking space. This thesis describes a modelling approach satisfying these requirements.

Publicatie aanvragen

12 + 4 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 30192 /72 /
Uitgave

Karlsruhe, Institut für Verkehrswesen /Universität Karlsruhe (T.H), 1989, XVIII. + 156 p., 80 ref. Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen, Heft 40 /89.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.