The energy management structure for the Volkswagen ESV.

Auteur(s)
Appel, H. & Tomas, J.
Jaar
Samenvatting

In order to improve the crashworthiness of vehicles, attention must be given both to an improvement of the occupant crash protection and to a reduction in the "aggressiveness'' of heavy vehicles toward lighter vehicles. The latter requires a "soft nose" on the heavier vehicle. By use of hydraulic shock absorbers in the bumper system, an energy-absorption distribution can be achieved in vehicle-to-vehicle- collisions without requiring larger deformations on the large vehicle than on the smaller vehicle.

Publicatie aanvragen

10 + 6 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 2248 fo /91/
Uitgave

New York, Society of Automotive Engineers SAE, 1973, 24, p., 42 fig., 1 tab., 12 ref.; SAE Paper No. 730078

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.