Enkelvoudige ongevallen : speerpunt van de eerste orde.

Auteur(s)
Overkamp, D. Schepers, P. & Hoek, P. van
Jaar
Samenvatting

Enkelvoudige ongevallen dalen sinds begin jaren 80 nauwelijks. Het aandeel van deze ongevallen met motorvoertuigen buiten de bebouwde kom is met 30 á 40% hoog. Bovendien is er geen ander ongevaltype met zo veel doden en ziekenhuisgewonden. Voor de achterliggende oorzaken moet onderscheid worden gemaakt naar factoren die van invloed zijn op het ontstaan en op de afloop van die ongevallen. De oorzaken kunnen met de bestuurder te maken hebben of met het ontwerp en de inrichting van de weg. Om meer zicht te krijgen op de achterliggende factoren zijn een literatuurstudie, ongevallenanalyses en interviews met deskundigen verricht. Tevens zijn ongeveer 65 wegvakken op autosnelwegen en gebiedsontsluitingswegen buiten de bebouwde kom door een team van deskundigen geschouwd op mogelijke oorzaken en oplossingsrichtingen. (Author/publisher)

Publicatie

Bibliotheeknummer
20100971 c ST [electronic version only]
Uitgave

In: Verkeersslachtoffers: minder is mogelijk! Hoe pakt u dat aan? : Nationaal Verkeersveiligheidscongres NVVC 2010, een congres van ANWB en SWOV, WTC, Rotterdam, 22 april 2010, 7 p., 10 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.