Evaluatie campagne drugs in het verkeer Euregio Scheldemond.

Auteur(s)
-
Jaar
Samenvatting

In opdracht van het Euregionaal Veiligheids Overleg Scheldemond (EVO) is in maart 2009 de campagne drugs in het verkeer van start gegaan.1 Dit project speelt in op het gevaarlijke verkeersgedrag van autobestuurders die in Zeeuws-Vlaanderen drugs hebben gekocht en onder invloed van drugs terugrijden. Om inzicht te krijgen in de invloed van de campagne op de houding en het rijgedrag van coffeeshopbezoekers heeft het Euregionaal Veiligheids Overleg Scheldemond onderzoeks- en adviesbureau INTRAVAL opdracht gegeven de campagne te evalueren. Begin maart 2009, voorafgaande aan de campagne, zijn gedurende twee weken enquêtes afgenomen onder 150 coffeeshopbezoekers die met de auto naar de coffeeshop in Terneuzen zijn gekomen. Het gaat om een representatieve steekproef, waarbij de bezoekers van de coffeeshop op verschillende dagen en tijdstippen zijn benaderd. De enquête is zowel in het Nederlands als in het Frans afgenomen. Een half jaar later (oktober 2009) heeft de vervolgmeting plaatsgevonden onder 165 coffeeshopbezoekers, terwijl in oktober 2010 de derde meting zal plaatsvinden. In deze factsheet wordt aandacht besteed aan de nulmeting en de eerste vervolgmeting. De achtergrondkenmerken van de respondenten van de vervolgmeting verschillen niet significant van die van de nulmeting. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

6 + 1 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20100561 ST [electronic version only]
Uitgave

[Groningen / Rotterdam], Intraval, 2010, 4 p.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.