An experimental model for the study of lower leg and knee injuries in car-pedestrian impacts.

Auteur(s)
Aldman, B. Thorngren, L. Bunketorp, O. & Romanus, B.
Jaar
Samenvatting

A theoretical analysis of the reaction forces on the human leg driving car-pedestrian lateral impacts is made. The possibility to minimize these forces in the knee by varying the impact level is illustrated. The significance of different bumper levels and types for lower and knee injuries seen in car-pedestrian accidents is discussed.

Publicatie aanvragen

5 + 6 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 17472 (In: 17457) /84/ IRRD 251239
Uitgave

In: Proceedings of the 5th international IRCOBI Conference on the Biomechanics of Impacts, Birmingham, 9, 10, 11 September 1980, p. 180-193, 3 fig., 8 graph., 1 tab., 12 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.